HUSORDEN for SENIORANDELSBOLIGFORENINGEN KARLSMINDE

Indholdsfortegnelse:

Foreningenshistorie ………………….

Regler for brug af fælleshuset .

  • Generelt
  • Udlejning
  • Leje og betaling
Vedligehold/forbedringer …..

  • Arbejdsdage
  • Fællesskur
  • Maling
  • Trailer
  • Græsslåning
  • Affald
  • Snerydning
Fællesarrangementer ………………

  • Julefrokost
  • KaffeKomSammen
  • Fællesspisning
  • SanktHans
Interesseliste ………………….

Telefonliste ………………….

A-nøgle ………………….

Flag ………………….

Husdyr ………………….

Hjemmeside ………………….

Vi anbefaler ………………….

Administrator ………………….

Generalforsamling ………………….

Bestyrelse ………………….

Foreningens historie

Seniorandelsboligforeningen Karlsminde blev dannet i 1999. Foreningen består af 16 huse og et fælleshus. Boligerne er bygget på et areal, hvor der oprindeligt lå et gartneri, som hed Karlsminde Gartneri, så derfor kom vores seniorandelsboligforening også til at hedde Karlsminde. Vi mener, at gartneriet er opkaldt efter Karl Marius Sørensen (1880-1959), hvis datter Kaja Anine Sørensen sammen med sin mand var ejer af gartneriet.


Regler for brug af fælleshuset

Generelt

Vores fælleshus er til rådighed for beboerne i Karlsminde, både til sammenkomster og til udlejning. Først og fremmest fungerer det som beboernes samlingssted ved møder og sammenkomster.

I skabet i gæsteværelset ligger der duge som man frit kan benytte. Her ligger også ekstra toiletpapir og køkkenruller. Desuden står der en kasse med champagneglas.

Udlejning

Fælleshuset kan kun udlejes til Karlsmindes beboere. Familie og venner kan låne af beboerne, på betingelse af, at disse deltager i festen og er ansvarlige for, at huset afleveres i den foreskrevne stand.

Leje og betaling:

Når man ønsker at leje huset eller gæsteværelset, noteres det på den kalender der er ophængt i køkkenet.

  • Betaling for leje af gæsteværelse er kr. 100,- det første døgn og 75 kr. for efterfølgende døgn. Der er adgang til badeværelse og køkken. Man skal selv medbringe sengelinned og selv rydde op og gøre rent efter sig.

  • Betaling for leje af huset i én dag er kr. 150,00. Her er gæsteværelset ikke inkluderet.

  • Betaling for leje i mere end én dag – eks. en weekend er kr. 300,00. I det lejemål er gæsteværelset inkluderet.

Efter brug afleveres huset i rengjort stand, ligesom alt porcelæn, bestik og glas er vasket og sat på plads.

Lejemålet forventes at være afsluttet kl. 12 dagen efter lejemålet er slut.

Rengøring

Som nævnt tidligere, er den der lejer huset også ansvarlig for rengøring efter lejemålet.

Rengøring af fælleshuset i øvrigt varetages af beboerne på skift således, at to huse i en kalendermåned i fælleskab har ansvaret for at gøre huset rent.

Vinduespudsning indgår ikke i rengøringen.

Hvem der skal gøre rent i hvilken måned fremgår af kalenderen i køkkenet.

Betaling

Betaling for leje indbetales til foreningens kasserer eller til foreningens konto

1917-6443964914 mrk. Fælleshuset.


Vedligehold/forbedringer

Overordnet betales al udvendigt vedligehold af foreningen og al indvendigt vedligehold af beboerne selv. Dog er det beboerne selv der maler udvendigt (vinduer, karnap og skur) men foreningen der indkøber og betaler malingen.

Man skal altid få bestyrelsens godkendelse, inden man fx kontakter en håndværker til at udføre udvendigt vedligehold.

Ønsker man at lave større ændringer i sit hus, skal bestyrelsen godkende dette inden ændringen sættes i gang. De røde skure, vi hver især har, er private og det er derfor den enkelte andelshaver der står for eventuelle reparationer – dog er det også her foreningen der betaler for malingen


Arbejdsdage

Vi har ca. to arbejdsdage om året – en sidst i april måned og en i august måned. Desuden har vi en maledag, hvor vi maler det der trænger udvendigt. Alle der kan, deltager i selve arbejdsdagene og den efterfølgende frokost.

Man er ligeledes meget velkomne til at udføre arbejde på fællesarealet udenfor de fastlagte arbejdsdage.


Fællesskur

I foreningens fællesskur ved siden af fælleshuset, er der forskellige redskaber mm til fælles benyttelse. Det er vigtigt, at man sætter de fælles redskaber tilbage i skuret når man er færdig med at bruge dem.

Maling.

Foreningen sørger for og betaler for maling til de udvendige områder. Malingen står i skuret ved fælleshuset. Anden maling må ikke benyttes. Der er p.t. Tove i nr. 244, der er ansvarlig for at indkøbe maling – og hende man kontakter i god tid inden man skal male, så hun kan sørge for at der er den maling der er brug for.

Trailer

Foreningen ejer en trailer, som er placeret i den lukkede garage ud for nr. 220. Traileren bruges bl.a. til det haveaffald man har fra sin egen have og det vi har fra fællesarealet. Haveaffald skal være i plastposer før de placeres på traileren. Traileren tømmes ved behov af beboerne.


Græsslåning

Foreningen ejer en traktor til græsslåning på fællesarealet. Opgaven udføres af en til to frivillige af beboerne


Affald

Der er to affaldsøer i foreningen – en ved nr. 212 og en ved nr. 238. Kredsløb tømmer spandende ca. hver 14 dag. På Kredsløbs hjemmeside kan man se hvornår vi får tømt næste gang.


Snerydning

Vi er hver især forpligtet til at rydde vores fortove for sne, men hjælper hinanden når der er behov for det. Med hensyn til vores veje, bestiller vi snerydning, når vi anser det for nødvendigt.

Fælles arrangementer

Julefrokost

Beboerne holder julefrokost først i december måned. Man betaler selv for at deltage i julefrokosten.

KaffeKomSammen

Ca. 1 x mdl. serverer vi kaffe og kage i fælleshuset.

Fællesspisning

Vi tilstræber at afholde to til tre fællesspisninger om året. Man melder sig frivilligt til at arrangere fællesspisningen og alle betaler selv for at deltage.

Sankt Hans

Sankt Hans aften griller vi i fælleshuset.

Interesseliste

Foreningen har en interesseliste, hvor de personer der er interesseret i at få en bolig hos os er skrevet op. Listen gennemgås med jævne mellemrum, så det kun er de der stadig er interesseret, der står på den. Det er bestyrelsen der træffer den endelige afgørelse, om hvem der skal overtage et ledigt hus. Det er formanden der administrerer interesselisten.


Telefonliste

Bestyrelsen sørger for at alle beboere har en opdateret telefonliste med telefonnumre og e-mail adresser.


A-nøgle

Vi har tre A-nøgler, hvor formanden har den ene og hvor de andre er placeret hos to forskellige beboere.


Flag

Foreningen har en fælles flagstang ved fælleshuset. Flaget ligger på en hylde i fælleshusets garderobe. Alle kan benytte flaget og man er selv ansvarlig for at tage det ned inden solnedgang.


Husdyr

Det er tilladt at have husdyr i vores forening.


Hjemmeside

Vi har vores egen hjemmeside www.karlsminde.dk, hvor man kan orientere sig om foreningen. Der er afsnit på hjemmesiden, hvor man skal have en kode for at komme ind. Man kan få koden hos formanden.

Vi anbefaler:

  • At man renser vandlåsene i sit badeværelse mindst en gang om året.

  • At man renser sine tagrender en gang om året

Bestyrelse

Bestyrelsen er sammensat jf. vores vedtægter og består p.t. af 5 personer og en suppleant. Bestyrelsen holder møde ca. hver 2. måned og der udsendes referat fra møderne til alle beboere.


Generalforsamling

Foreningen holder generalforsamling hvert år i oktober måned.


Administrator

Seniorandelsboligforeningen Karlsminde har ansat en administrator, der lønnes for at tage sig af alt det administrative der skal ordnes. Det er ligeledes administrator der står for indkaldelse til den årlige generalforsamling, som er ordstyrer og som skriver referatet.

Administrator er Aurora Administration v/Lotte Østergreen-Johansen – tlf. 29806064

e-mail: lotte@aurora-administration.dk